آیا ممکن نیست ذوق و دل ما خلاف وحی و سنت حرف بزند؟
آیا چون ذوقی و دلی است می شود هر حرفی زد؟
اگر ما بدانیم حرف های ما(اعم از ذوقی و دلی و عقلی و احساسی و ...) جزو اعمال ما حساب شده و باید بابت آن جواب پس بدیم که از کجا گفتی؟ چرا گفتی؟ و .... اونوقت می شه همینطوری حرف زد؟
۲۵ آذر ۹۴، ۱۱:۵۲
پاسخ:
سلام علیکم
این حرف درست است که باید تمام اعمال ما از دین الهی نشأت بگیرد
ولی این موضوع(مهر قبولی) خدایی ناکرده خارج از از دین نیست، هست؟؟؟؟
تا اونجایی که من می دونم منابع دین یا عقلیه یا نقلی(قرآن،سنت،اجماع و عقل)
حرف ما رو یا باید تحلیل عقلی اثبات کنه یا دلیل نقلی یعنی یا باید عقل حکم کنه یا نقل
اگه این حرف عقلیه باید با دلایل عقلی به اثبات برسه و روش تحلیل هم مشخص باشه
و اگه حرف برگرفته از آیات و روایات هست باید منبع آن مشخص باشد.
حالا این حرف عقلیه یا نقلی؟
آیا این حرف خارج از دین هست یا نه؟ باید مشخص بشه
آیا میشه همینطوری حرف زد؟
می دونی ممکنه این حرف چه تبعاتی داشته باشه؟
آیا اونایی که شهید نشدن، عزاداری شون مهر قبولی نخورده؟
مثلا علمایی که در بستر بیماری به دیدار حق شتافتند چی؟
راستی شهادت یعنی چی؟
به هر حال فکر می کنم آدم مستند و مستدل و مجرب حرف بزنه بهتره، نه؟
می دونستی ما در گرو حرف هامون هستیم البته وقتی که از دهانمون خارج شد؟
امیدوارم خودم هم به این مسئله عامل باشم.
یاعلی
۲۸ آذر ۹۴، ۱۴:۵۱
پاسخ:
سلام علیکم
اولاً خیلی ممنون که وقت می گذارید و نظر می دهید
ثانیاً همان طور که میدونید شهادت صرفاً کشته شدن در جنگ و یا به دست طاغوت و ایادی طاغوت نیست، بلکه به مقام شهود رسیدن است
به قول نویسنده ای" شهادت به آسمان رفتن نیست، به خود آمدن است" و یا " مرز بین مُردن و شهادت، خون نیست، خود است" پس میتوان گفت که امثال حضرت روح الله هم به شهادت رسیده اند.
و بالاتر اینکه در روایت داریم که "مداد العُلماء افضل من دماء الشهداء"
شاید بتوان اینچنین تعبیر کرد، هر که عزاداریش، عزاداری واقعی باشد به مقام شهود می رسد و به مقامات بالای معنوی دست می یابد.
چنانکه مطلبی است منسوب به علامه طباطبایی که می فرمایند:هیچ کس به هیچ مرحله ای از معنویت نرسید، مگر در حرم مطهر امام حسین(علیه السلام) و یا در توسل به آن حضرت
ضمناً مطلب مهر قبولی را از وبلاگ برادر ارجمند آقای علی لاری زاده به نشانی einlam.blog.ir برداشته ایم که حق کپی برداری از مطالبشان را آزاد گذاشته اند
اگر باز هم مطلبی بود با آغوش باز در خدمتیم
یاعلی
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیانثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.