آیا انتظار دارند به جای مجلس قانون تصویب کند، به جای دولت کار قوه مجریه نماید، به جای دستگاه اطلاعاتی تحقیق کند، به جای قوه قضائیه و دستگاه دادگستری، خودش متهمان را دستگیر و مجازات کند، به جای رئیس صدا و سیما کارگردان و هنرپیشه بیاورد و فیلم بسازد، به جای مدیریت نظام بانکی وارد عملیات اقتصادی و جلوگیری از وام های کلان و فسادهای بانکی شود، به جای شهرداری ها وارد صحنه شود، به جای دستگاه های اقتصادی و بازرگانی و گمرکات، واردات و صادرات را کنترل کند و...

آیا این کارها ممکن است؟

آیا نخواهند گفت که پس قانون اساسی، تعریف جایگاه ها و شرح وظایف و تشکیلات حکومتی یعنی چه؟

پس چه کسی در این کشور چه کاره است؟

آیا شالوده ی نظام از هم نمی پاشد؟

آیا رهبری می تواند از آسمان یک تعداد نیروی صالح، متقی و متخصص و کارآمد بیاورد؟

آیا می تواند، یا عاقلانه است که به جای مردم، رئیس جمهور و نمایندگان مجلس را که بازوهای مردمیِ رهبری هستند را انتخاب کند؟

بعد از کجا انتخاب کند، از فرشتگان عرش یا از همین مردم؟!

پس رهبری، رئیس جمهور، نماینده مجلس، دادگستری، بانک مرکزی، وزیر، شهردار و... نیست، بلکه ایشان رهبری نظام را بر عهده دارد، با تعاریف مشخصی که در قانون اساسی و بدیهیات عقلی روشن است.

نیاز کشور و نظام را می بیند و به همراه تبیین و تشریح به مسئولان و مردم منتقل می کنند.

به مردم می گوید:

در انتخاب رئیس جمهور که دولت را تعیین خواهد کرد، بصیر باشند، به کسی رأی دهید که دارای چنین و چنان ویژگی هایی باشد، همین طور در انتخاب نمایندگان مجلس.

حالا اگر مردم به هر دلیلی آن طور که باید ملاک ها را رعایت کنند، رعایت نکردند، رهبری باید بیاید و عواقب انتخاب غلط و یا دست کم غیر اصلح مردم را به دوش کشیده و جبران کند؟!

رهبری به مجلس و دولت خط مشی می دهد، خطوط کلی سیاست داخلی و خارجی نظام را با توجه به اهداف و نیز شرایط حاکم بر کشور، منطقه و جهان ابلاغ می کند.

مردم الان انتظارات بی جا از ولایت فقیه دارند

راحت انتظار دارند ولی فقیه جای اندیشه مردم بیاید خرابی ها را اصلاح کند. این کار را پیغمبر هم نکرد.

چرا مردم از ولی فقیه انتظار دیکتاتوری دارند؟!

تویی که برای مجلس و فلان جا آدم انتخاب کردی، چرا اگر اشتباهی که تو کردی باید ولی فقیه جبران کند؟؟

وقتی مردم به این تشخیص نرسیدند که باید با تقواترین مردم که یقین دارند به تقوایشان در مَسندها قرار بدهند، ولی فقیه چه چیز را باید جبران کند؟

 

مراقب انتخاب هایمان باشیم چرا که نتیجه ی این انتخاب ها به خودمان باز می گردد